måndag 23 juni 2008

I morgon smäller det!


Fatta, nu är det inte långt kvar! I morgon är det äntligen dags. Och säkert är det många med mig som väntat och säkert också längtat till att Allsång på Skansen ska börja. För nog är det någonting visst ändå med den här tillställningen. Förutom det ultimata beviset på sommar, så är det ju så att Allsång på Skansen faktiskt lyckats med bedriften att förena generationer, att locka både ung som gammal, att få människor att sjunga och att dessutom allt som oftast få folk att gladeligen trotsa regn. Själv blir jag alltid lika euforisk när jag hör "När solljuset dansar på fjärden ..." och Anders Lundin kliver in på scenen. Uuuj uj! Australien, Nya Zeeland, Afrika och andra exotiska resmål till trots, sommar i Sverige är svårslaget och Allsång på Skansen är på något vis svensk sommar i ett nötskal.

I morgon är det premiär för mig. Har alltid suttit framför tv:n och skrålat, men nu ska jag för första gången vara på plats vid Sollidenscenen. Yeeeaa! Och inte nog med det, som vikarierande nöjesreporter på svt.se/rapport, kommer jag också att komma bakom scenen. Så ni som är nyfikna på hur Arja Saijonmaa laddar upp inför allsångspremiären, vilka allsånger Håkan Hellström väljer emellan och vad Miss Li funderar att ha på sig - Missa inte allsångsbloggen. See ya!

Inga kommentarer: