tisdag 1 juli 2008

11:20 Redo för allsång!

Då var det dags igen. Solen skiner från en klarblå himmel och Skansen är åter invaderat av allsångsentusiaster, eller ... är det kanske mest EMD-fans idag tro. Klockan är bara runt elva och samtliga bänkar är redan tagna, liksom större delen av grusplanen framför scenen. Har träffat två tejer som inte sovit en blund inatt för att få de bästa platserna. Linnéa Hansen och Julia Örnelid var på plats utanför grindarna redan klockan fem imorse. Och för dem är dragplåstret i alla fall givet, EMD i allmänhet och Danny i synnerhet. Julia har varit och sett Danny hela 15 gånger. Tjejerna som är 14 och 15 år gillar dock allsång också. Det är första gången de är här, men allsången är given framför tv-soffan annars säger dom. Jag undrar om de sjunger framför tv:n också och faktum är att dessa snygga brudar gör det!!! Är det verkligen socialt acceptera bland dagens tonåringar undrar jag storögt?!? Jag har alltid sjungit till allsången framför tv:n, men kanske mest i hemlighet liksom. Men Linnea och Julia bedyrar att allsång är helt ok. Dagens ungdom alltså!!! :-) Jag lämnar tjejerna som tar plats längst fram vid gallerstaketet igen. Redo för Anders Lundins entré. Första upplagan av Stockholm i mitt hjärta är avklarad ...

Inga kommentarer: