tisdag 15 juli 2008

En liten stor kung ...


Han har turnerat sedan han var 13 år, spelat med band som "Kingen & The Pants", "Kingen & Hallgren", "Kingen trio" och "The Boppers". Självklart talar jag om kungen själv. Kingen Karlsson finns nu på plats på Skansen inför kvällens Allsång. Men trots alla år på scenen verkar han nu hetare än någon gång tidigare. Kingen är aktuell med en ny platta, som praktiskt taget fått recensenterna i USA att baxna. "Det har varit makalösa recensioner", säger en nöjd manager och skivbolagskompanjonen Stefan Hallgren. Hmm ... där ser man! Och jag som tänkte mig kingen som en raggarkung, populär typ i Envikens raggarkvarter. Sorry!

Visserligen har han gjort en del sådan musik tidigare. Men nya plattan ska tydligen vara något heeelt annat försäkrar de båda. Istället för rockabillytakter handlar det om en blandning av Amy Winehouse och Duffy, säger Stefan Hallgren. Det är titelspåret vi kommer att få höra på Allsången ikväll, låten "She is mine". Och det är klart att man blir lite nyfiken. Vad är det som PR-människorna, radiostationerna, recensenterna och de andra musikvänner i USA fått nys om ...




Kingen ombeds att sätta på sig en Allsång på Skansen-tröja under repet. Men Medium är för stort tycker Kingen som visserligen är stor på scenen ... men "Jag kan faktiskt ha small" intygar han studiovärdinnan Monika Danielsson ...

Så här fin blev kungen i SMALL ... gäller att matportionen inte är större heller då, tror jag bestämt! Hihi ...

Inga kommentarer: